Σάββατο 16 Ιουλίου 2011

Τα αυτοφυή βότανα της Κύπρου (όπως τα βρίσκω άγρια στις εξορμήσεις μου στην Κυπριακή Ύπαιθρο)

 Σε αυτή τη σελίδα θα δημοσιεύω ότι βότανα βρίσκω και φωτογραφίζω στις κατά καιρούς εξορμήσεις μου στην Κυπριακή φύση! (Διευκρινίζω ότι στα σαπούνια μου χρησιμοποιώ μόνο μερικά από αυτά που δημοσιεύω εδώ και ο λόγος αυτής της σελίδας είναι να αποτελέσει ένα ζωντανό ιστότοπο για μερικά από τα κυπριακά βότανα που δεν είναι ακόμη γνωστά στον περισσότερο κόσμο).  
Ποταμεϊτενος-Άγριος Δυόσμος, Mentha longifolia.


Βυσσινιά-Άγρια Κερασιά, Prunus avium.



Αθάνατο. Helichrysum conglobatum.

Άμπελος η οινηφόρος-Κλήμα, Vitis vinifera.

Απήγανος, Ruta grafeolens. (Τοξικό!)

Βερονίκη η υδρόφιλη. Veronica anagalis.

Γλυφώνι-Αγριβασιλικός, Calamintha incana.

Δάφνη η ευγενής, Laurus nobilis.


Επιλόβιο, Epilovium parviflorum.

Ερυθραία το Κενταύριο. Centranthus ruber.

Θύμος ο κεφαλωτός-Θρουμπί, Thymus capitatus.

Κενταυρέα η αιγιόφιλη, Centaurea aigialofila. (δεν έχω δεί πολλά σαν αυτό γιαυτό δεν το ενοχλώ!)

Κισσός, Hedera Helix.(Τοξικό, να αποφεύγεται η χρήση του εσωτερικά!)

Μάραθος, Foeniculum vulgare.

Μελισσόχορτο. Melissa officinalis.

Μουριά, Morus alba.

Μυρτιά, Myrtus communis.

Πεντάνευρο, Plantago major.

Αδίαντο-Κώμη της Αφροδίτης, Adiantum capillus- veneris.

Σμύρνιο-(Άγριο Σέλινο), Smyrnium perfoliatum.

Υπερικό το Διάτρητο. Hypericum perforatum.
Αμυγδαλιά, Amygdalus communis var.dulcis

Δάκρυα της Παναγίας, Arabis purpurea.

Ελιά, Olea europeaca

Καλέντουλα των Αγρών, Calendula arvensis

Μολόχα, Malva silvestris.

Όρχις ο ιταλικός, Orchis italica. (Σπάνιο είδος και προστατευόμενο!)

Παιωνία η κοράλλινος, Paeonia mascula. (Σπάνιο είδος και προστατευόμενο!)

Πιφάνης, Astragalus lusitanicus. (Τοξικό!)

Στάxυς ο Κρητικός, Stachys cretika
Ο στάχυς ο κρητικός ανήκει στην οικογένεια των Χειλανθών. Είναι όρθιο φυτό με πολυετές κοντό ρίζωμα που έρπει και τετράγωνους βλαστούς, χωρίς διακλαδώσεις που μπορεί να φτάσουν το ένα μέτρο. Ανθίζει από τον Μάη μέχρι τα τέλη Ιουνίου και το συναντούμε σε άκρες του δρόμου σε παλιά εγκαταλειμένα αμπέλια σε πετρώδη εδάφη κυρίως στα ορεινά. Χρήσιμα μέρη του είναι οι ανθισμένες κορυφές του. Σε πειράματα που έχουν γίνει σε πειραματόζωα, έχει αποδειχθεί ότι σταματά την ανάπτυξη των σαρκωμάτων και σε πειράματα σε ανθρώπους με κακοήθεις όγκους έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στη γενική καλυτερευση του οργανισμού γιατί τονώνει το νευρικό και το γαστροεντερικό σύστημα και επιδρά θετικά στο μεταβολισμό των ασθενών βοηθώντας τον οργανισμό να ανταποκριθεί θετικά στη θεραπεία που υποβάλλεται για του όγκους. Γενικά οι ιδιότητες του βοτάνου με λίγες λέξεις: ορεκτικές, χωνευτικές, διουρητικές αντιφλεγμονώδεις και τονώνειτο νευρικό σύστημα. Είναι από τα βότανα που συστήνονται και για υπερτασικούς χάρη στην ιδιότητα του να χαμηλώνει την ψηλή πίεση στο αίμα. Επίσης βοηθά σε επιληψίες, νευρικούς πονοκεφάλους, ρευματισμούς, αρθριτικά, αρτηριοσκλήρωση και σε φλεγμονές του αναπνευστικού, γαστροεντερικού και του ουροποιητικού συστήματος.

Τσουκνίδα, Urtica urens.
Η βιβλιογραφία μου: "Τα φαρμακευτικά φυτά της Κύπρου" (Κυριακής Ζαννέττου Παντελή, "100 βότανα 1000 θεραπείες"(Κώστα Μπαζαίου), "Το Φαρμακείο του Θεού" (Maria Trempen), και η πείρα μου στα 10 χρόνια που ασχολούμαι με τη συλλογή και τη χρήση τους...και αυτό με πολλά αποσιωποιητικά..τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους ...είμαι ακόμη εδώ :D χεχε (αυτό για μια δόση χιούμορ... )

3 σχόλια:

Unknown είπε...

Χερεται
Μηπως μπορειτε να μου πειτε που βρηκατε το υπερικο διατρητο
Σας ευχαριστω εκ των προτερων
Μιχαλης

Ανώνυμος είπε...

Γειά σας!
Καταρχήν μπράβο για το συγκεκριμένο μπλογκ! ασχολούμαι κι εγώ με τα βότανα και ψάχνω εδώ και λίγο καιρό να βρω σπαθοχορτο ( το υπερικο) αλλά δεν έχω ιδέα που φυτρώνει στην Κύπρο. Μήπως μπορείτε να μου πείτε που μπορώ να το βρω ?

Ανώνυμος είπε...

Πήρα από φυτώριο !Το έχω σε υψόμετρο 600_700μετρα και έγινε τεράστιο!Το είδα και σε πιο χαμηλά!Ανθεκτικό για Κύπρο!Όταν είναι ανθισμένο μοσχοβολάει η περιοχή!